Türkiye, Stokholm’de düzenlenen 10. Forest Europe Konferansı’nda sürdürülebilir orman yönetimi için kritik bir deklarasyona imza attı.
Türkiye, İsveç’in başkenti Stokholm’de düzenlenen 10. Forest Europe Bakanlar Konferansı’nda Dirençli Toplumlar İçin Sürdürülebilir Ormanlar Deklarasyonu‘na imza attı. Bakan Yardımcısı Abdülkadir Polat’ın temsil ettiği Türkiye, Pan-Avrupa bölgesindeki ormanların korunması ve iklim değişikliği gibi küresel tehditlere karşı dayanıklı hale getirilmesi sürecine dahil oldu.
Konferansta kabul edilen 27 maddelik metin, ormanların ekosistem hizmetlerinin korunmasını ve sürdürülebilir orman yönetiminin temel politika haline getirilmesini öngörüyor. Deklarasyon, orman sağlığını tehdit eden yangınlar, hastalıklar ve zararlı böcek salgınlarına karşı uyarlanabilir yönetim stratejilerinin geliştirilmesinin önemini vurguluyor.
Belgede, ormanların iklim değişikliği ile mücadeledeki rolünün yanı sıra kırsal kalkınmaya ve yerel ekonomilere sağladığı katkıya dikkat çekildi. Nitelikli iş gücü ihtiyacına vurgu yapılan metinde, orman sektörünün genç nesiller için yeşil iş imkanları oluşturma potansiyeli üzerinde duruldu. Ayrıca ormanların, jeopolitik risklere karşı toplumsal direnç sağlayan stratejik birer varlık olduğu ifade edildi.
Ajans Kocaeli, Kocaeli başta olmak üzere Türkiye’den güncel gelişmeleri hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına sunan dijital haber platformudur. Gündem, sağlık, teknoloji ve yaşam alanlarında güncel içerikler üretir.
Yorum Yap